夢醒來時才發現剛才夢中的我一直在哼的歌  

下載 (30).jfif     

好聽★★★★ 

麗塔庫利姬的這首「我寧願在愛的時候離開」好聽程度到我曾在夢中都會哼上一段,直到半夢半醒時弄不清眼前是夢是真,可見得它有多麼地洗腦,她曾和演過【星夢淚痕】【大車隊】【天堂之門】的克里斯克里斯托佛森結褵數年並組樂團,他們的鄉村歌曲和西部印象讓人覺得有一個美好年代確實曾經存在過,就算如今分手了過去了不再了,這才會發現但凡美好的事都是會過去的事,所以「離開」是種學問不能說不重要,而重中之重是我們還得要趁早。  

 

 

  

  

 

I'd rather leave while I'm in love 我寧願在還在戀愛時就離開 
While I still believe the meaning of the word 當我仍然相信這個字的意思時 
I'll keep my dreams and just pretend 我會堅持我的夢想並且假裝著 
That you and I are never gonna end 你和我永遠不會分離 
Too many times I've seen 我看過太多了 
The rose die on the vine 玫瑰枯萎在藤蔓上 
Somebody's heart gets broken 某個人心碎受傷 
Usually it's mine 而那通常就是我的故事 
I don't want to take the chance 我不想一而再再而三 
Of being hurt again 又被傷害了 
And you and I can't say goodbye 所以你和我無法好好說聲再見 
So if you wake and find me gone 因此如果你醒來時發現我已經離開了 
Oh baby carry you see I need my 哦寶貝帶著你所理解我所需要我的想法 
Fantasy I still believe it's best 我一直相信這是最好的 
To leave while I'm in love 趁我還在愛著的時候離開 
Too many times I've seen 我已經看過太多了 
The rose die on the vine 玫瑰枯萎在藤蔓上 
Somebody's heart gets broken usually 某個人總是會心碎 
It's mine I don't want to take 而那往往就是我,我不想再一次 
The chance of being hurt again 再一次受傷 
And you and I can't say goodbye 你和我不能好好說再見 
So if you wake and find me gone 所以如果你醒來發現我已經不在了 
Oh baby carry on you see I need my 哦寶貝繼續你所看到的我需要的理想 
Fantasy I still believe it's best to 我一直相信這樣是最好的 
Leave while I'm in love I still believe 趁我還相信的時候離開 
It's best to leave while I'm in love 最好趁我還愛著的時候離開  

 

  

 

  

  

 

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

1979【I'd Rather Leave While I'  

螢幕擷取畫面 (2127).png  

1979【I'd Rather Leave While I'  

I'd Rather Leave While I'm in Love  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1979【I'd Rather Leave While I'

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 張復先 的頭像
    張復先

    時光曾經的聲音

    張復先 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()