娓娓道來感情中的不為人知  

 下載 (11).jpg    

我喜歡這首歌是因為他的歌名太有中文的畫面了「要說的字在半路上」,那不就是我們所說的欲語還休,欲言又止,有口難言嗎?這首歌又好聽又療癒不管是主觀角度或旁觀角度不管是悲傷時或是快樂時,男女感情也是可以這麼按捺在心不動聲色寧靜以致遠的,主唱葛洛莉雅伊斯特芬太有特色了帶著南美洲的特有奔放和爆發,娓娓道來感情中的不為人知......好聽★★★  

  

I realize you're seeing someone new.
I don't believe she knows you like I do.
Your temperamental moody side, the one you always try to hide from me.

我知道你心裡有別人,但我不相信她能像我一樣的了解你,雖然你起伏情緒捉摸不定的一面總是試圖藏起來不讓我看到。
But I know when you have some thing on your mind.
You've been trying to tell me for the longest time.
And before you break my heart in two,
There's something I've been trying to say to you.

但我能感覺到你有心事,你試著想要告訴我很久了,然而在你令我心碎前,我想對你說些事...
(But the words get in the way.
There's so much I want to say.
But it's locked deep inside and if you look in my eyes,
We might fall in love again.
I won't even start to cry, and before we say goodbye.
I tried to say"I love you".
But the words got in the way.)

但我說不出口啊,雖然好多話想對你傾訴,卻只能深埋心底,然而如果你能凝視我雙眼,或許我們能再次沉醉在美好的愛裡...       在離別前我會努力不哭出來,我好想說聲我愛你,但欲言又止呀...

Your heart has always been an open door
But baby I don't even know you any more
And despite the fact it's hurting me,
I know the time has come to set you free

你之前總是對我敞開心胸,但如今寶貝啊我甚至不認識你了,不論真相是否會傷害到我,我知道讓你自由的時候是到了...   

  

歌詞版  ★歌詞版  ★MTV  ★MTV  ★MTV  ★MTV  

  

  

61mZzXp48ML._SL1500_.jpg 

074646728420_1080W_1080H.jpg  

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 張復先 的頭像
    張復先

    時光曾經的聲音

    張復先 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()