只有記憶一直是新的就像昨天  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N     

好聽★★★★ / 1987神氣活現Mannequin  

這首星船合唱團Starship演唱的1987年電影【神氣活現】Mannequin主題曲【Nothing's Gonna Stop Us Now】曾於電影上映同年登上過美國告示牌百大單曲榜首,還曾贏得當年奧斯卡最佳原創歌曲提名。這首歌多年來經常聽到,2019年有部電影【速成家庭】片尾法庭戲又用了它當溫馨結尾,讓人再度回味無窮。 沒錯,當年這部電影的女主角正是影集【慾望城市】裡的熟女Kim Cattral,當年她才30歲,人會老、歌會舊,只有記憶一直是新的就像昨天。 

1987【Nothing's Gonna Stop Us N

IMDb~5.9 / 豆瓣~7.7 / 爛番茄~20% / 爆米花~55% / ★★  

  

  

Looking in your eyes 望著你的雙眼
I see a paradise 我看見了天堂
This world that I have found is too good to be true 我發現的這個世界完美得不像真的
Standing here beside you 佇立在你身旁
What so much go give you 我想給你許許多多
This love in my heart 給你我心中的愛
And I'm feeling for you 和我對你的感受

Let them say we're crazy 就讓別人說我們瘋了
I don't care about that 我一點都不在乎
Put your hand in my hand baby 把手放在我的手心,寶貝
Don't ever look back 不要回頭
Let the world around us just fall apart 讓週遭的世界摔成碎片
Baby we can make it if we're heart to heart 只要我倆心相連,一定可以成功

And we can build this dream together 我倆可以一齊築夢
Standing strong forever 永遠昂首挺立
Nothing's gonna stop us now 什麼都阻擋不了我們
And if this world runs out of lovers 如果這世界不再有戀人
We'll still have each other 我倆依然擁有彼此
Nothing's gonna stop us 什麼都阻擋不了我們
Nothing's gonna stop us now 此刻,什麼都無法阻擋我們 

I'm so glad I've found you 我很高興我找到了你
I'm not gonna lose you whatever it takes 無論如何,我都不要失去妳
I will stay there with you 我會守在妳身旁
Take it to the good times 過美好時光
See it through the bad times 熬過艱難歲月
Whatever it takes is what I'm gonna do 無論如何,我都會這麼做

Let them say we crazy 就讓別人說我們瘋了
What do they know 他們知道些什麼?
Put your arms around me baby 寶貝,把妳的手臂緊抱著我
Don't ever let go 千萬不要放手
Let the world around us just fall apart 讓週遭的世界摔成碎片
Baby we can make it if we're heart to heart 寶貝,只要我倆心相連,一定可以成功

Oh, all that I need is you 我所需要的就只有妳
You're all that I ever need 妳就是我的一切
All that I want to do is hold you forever 我只想永遠的抱著妳
Ever and ever 永永遠遠! 

  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

  

MTV    ★MTV   ★現場版  

  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

1987【Nothing's Gonna Stop Us N  

  

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    張復先 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()